Logopeda Neurologopeda
Karolina Spałek
Jestem logopedą: specjalistą, o którym mówi się, że jest fachowcem od wad wymowy. W rzeczywistości zajmuję się rozwiązywaniem problemów dzieci i dorosłych, które związane są z mówieniem, artykulacją, oddechem, emisją głosu, a nawet zaburzeniami o charakterze neurologicznym. Aby szybko i skutecznie osiągać cele, wykorzystuję najnowsze metody i techniki pracy, interdyscyplinarnie łącząc wiedzę z zakresu logopedii, medycyny, ortodoncji, psychologii oraz neurobiologii. Zakres moich działań jest szerokoaspektowy: od pracy na mięśniach artykulacyjnych, przez relaksację i pracę na oddechu, aż po motywację i kształtowanie nawyków. O mojej skuteczności przekonały się już setki klientów, którzy obdarzyli mnie swoim zaufaniem.
Tym się zajmuję
Logopeda w gabinecie
Prowadzę indywidualne i grupowe zajęcia logopedyczne we własnych gabinetach w Tarnowskich Górach.
Logopeda online
Dzięki takiemu rozwiązaniu docieram do tych, którzy nie mogą skorzystać z tradycyjnej formy konsultacji logopedycznej.
Szkolenia stacjonarne
Od pięciu lat szkolę logopedów na terenie całej Polski. Szkolenia są autorskie i bardzo praktyczne! Uczestnicy wychodzą z moich warsztatów wyposażeni w wiedzę, umiejętności i nowe, kreatywne pomysły dotyczące terapii logopedycznej.
Szkolenia online
Niektóre z moich szkoleń dostępne są na żywo w wersji online. Dzięki temu rozwiązaniu każdy może skorzystać z mojej wiedzy, którą chcę się dzielić, bez wychodzenia z domu.
Własne publikacje
Oprócz działalności na portalu logopedycznym Logotorpeda.com moje teksty można znaleźć na portalach rodzicielskich oraz w czasopismach branżowych. Jestem też autorem lub współautorem pomocy logopedycznych.
Sympozja logopedyczne
Od 2015 roku współpracuję z wydawnictwem KOMLOGO. Owocem tej współpracy są wystąpienia na Ogólnopolskich Sympozjach Logopedycznych, gdzie prowadzę warsztaty z diagnozy i terapii słuchu fonemowego.
Redaktor Naczelna
Redaktor naczelna portalu logopedycznego dla rodziców i terapeutów www.logotorpeda.com
Wykształcenie
Ukończyła Uniwersytet Śląski w Katowicach na wydziale filologicznym (filologia polska o specjalizacji nauczycielskiej).
Ukończyła studia podyplomowe z logopedii, broniąc pracy dyplomowej dotyczącej terapii rotacyzmu.
Ukończyła studia podyplomowe z neurologopedii.
Szkolenia
- Ortodoncja w logopedii – warsztat teoretyczno-praktyczny.
- Uczeń/pacjent z zaburzeniami przetwarzania słuchowego. Diagnoza i terapia.
- Ankyloglossia u noworodków i niemowląt.
- Techniki terapeutyczne w pracy z osobami jąkającymi się.
- Picture Exchange Communication System (PECS) – Poziom 1.
- Metoda Dobrego Startu® Marty Bogdanowicz.
- Logorytmika jako profilaktyka logopedyczna.
- Elementy metody werbo-tonalnej w terapii dziecka z zaburzonym rozwojem mowy – część 1 i 2.
- Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym.
- MTF 9-99 sTArs – Miofunkcjonalna Terapia dla osób w wieku 9-99; ze specjalną terapią artykulacji s/sz wg A. Kittel.
- Kreatywne warsztaty logopedyczne terapii głoski [S]: projektowanie postępowania terapeutycznego z wykorzystaniem własnoręcznie przygotowanych pomocy dydaktycznych.
- Kreatywne warsztaty logopedyczne terapii głoski [SZ]: projektowanie postępowania terapeutycznego z wykorzystaniem własnoręcznie przygotowanych pomocy dydaktycznych.
- Diagnoza i terapia afazji.
- Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia.
- Stymulacja traktu ustno-twarzowego.
- Elektrostymulacja w logopedii.
- Warsztat kreatywnego logopedy.
- Zajęcia logopedyczne w przedszkolu.
- Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD. Narzędzie do diagnozy logopedycznej dzieci w wieku od 1 miesiąca życia do ukończenia 9 roku życia.
- Karty Oceny Języka Dziecka – AFA. Praktyczne zastosowanie.
- KORP – Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego. Narzędzie do diagnozy rozwoju psychoruchowego dzieci w wieku od 1 miesiąca życia do ukończenia 9 roku życia.
Szkolenia - Metoda Krakowska
Metoda Krakowska – certyfikowany terapeuta Metody Krakowskiej (www.szkolakrakowska.pl).
Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®.
Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania® w przedszkolu.
Terapia neurobiologiczna.
Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu.
Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją).
Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych.
Alalia (opóźniony rozwój mowy, SLI) – diagnoza i terapia.
Test SON-R 2,5 – 7. Badanie i interpretacja wyników.
wykorzystywane
narzędzia diagnostyczne
Karty Oceny Logopedycznej Dziecka
Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego
Karty Oceny Języka Dziecka
SWM - test do badania zagrożenia dysleksją
Doświadczenie
Uważam, że bariery są wyłącznie w głowie, dlatego łączę pracę w stacjonarnym gabinecie w Tarnowskich Górach oraz pracę online, z czego korzystają Polacy z różnych zakątków świata. Stawiam na komunikację, zarówno z dorosłym, jak i z dzieckiem. Każdy jest dla mnie partnerem komunikacyjnym. Dbam o to, aby wszystkie informacje, które ode mnie usłyszysz, były rzetelne i zrozumiałe. Wkładam wiele energii i pracy w to, aby każde spotkanie zawierało odpowiedzi na Twoje pytania: jaki dokładnie mam problem? jak konkretnie mogę go rozwiązać? w jaki sposób zaplanować pracę, aby terapia była skuteczna? co mogę zrobić, aby ułatwić życie sobie i swoim bliskim?
Jeśli, jako rodzic, chcesz, aby Twoje dziecko komunikowało się bez żadnych utrudnień, aby osiągało sukcesy w szkole, nawiązywało nowe znajomości bez ośmieszania się przed rówieśnikami ze względu na wady wymowy - mogę w tym pomóc.
Jeśli, jako dorosły, chcesz osiągać sukcesy zawodowe jako dobry mówca, który panuje nad swoim głosem; jeśli chcesz, aby ludzie traktowali poważnie to, co mówisz; a może chcesz, aby twój głos brzmiał bardziej seksownie - mogę w tym pomóc.
Wierzę w to, że wspólne, konsekwentne działania pozwalają na zmianę nawyków, a w konsekwencji zmienianie się. Moim marzeniem jest świat, w którym każdy - mały i duży człowiek - ma głos, w którym może świadomie wyrażać swoje zdanie - bez barier, bez problemów, bez trudności. Dążę do tego, aby ta wizja się spełniła: regularnie szkolę się z zakresu nowoczesnych rozwiązań i technik w terapii logopedycznej, dzieląc się praktyczną wiedzą z innymi logopedami podczas prowadzenia autorskich warsztatów, a także budując zespół wyszkolonych specjalistów-logopedów.